Általános tudnivalók:
Telefonos megkeresés alapján nem történhet Ügyintézés, csak személyesen vagy írásban (levél, e-mail), mivel személyes adatok igazolása, okmányok bemutatása szükséges. Amennyiben nem az a személy jár el, aki a szerződésben szerepel, meghatalmazás szükséges az ügyintézésekhez. Amennyiben az ingatlan tulajdonosa intézkedik, de nem a nevén szerepel a szolgáltatási szerződés, igazolnia kell a tulajdoni jogviszonyt 30 napnál nem régebbi tulajdoni lap másolatával. Továbbá, szükséges a szerződésben szereplő személytől egy meghatalmazás, hogy eljárhat a nevében.
Tulajdonos változás
A felhasználó személyében bekövetkezett változás esetén A felhasználó személyében beállt változást a régi és új felhasználó együttesen köteles a változástól számított 15 napon belül a szolgáltatónak bejelenteni. Felhívjuk a figyelmet, hogy a bejelentés elmulasztása esetén a régi és az új tulajdonos a fennálló tartozás megfizetéséért, valamint az abból eredő károkért egyetemlegesen felel!
Új és régi tulajdonos esetén:
elhalálozásnál: halotti anyakönyvi kivonat másolata, jogerős hagyatéki végzés, vagy 30 napnál nem régebbi tulajdoni lap, személyi azonosságot igazoló okirat;
Ingatlan használó adataiban történő változás
A változástól számított 15 napon belül a szolgáltatónak bejelenteni. (Név, házszám, levelezési cím módosítás)
Nyomtatványainkat a település kiválasztását követően tekinthetik meg.
Általános tudnivalók:
Telefonos megkeresés alapján nem történhet Ügyintézés, csak személyesen vagy írásban (levél, e-mail), mivel személyes adatok igazolása, okmányok bemutatása szükséges. Amennyiben nem az a személy jár el, aki a szerződésben szerepel, meghatalmazás szükséges az ügyintézésekhez. Amennyiben az ingatlan tulajdonosa intézkedik, de nem a nevén szerepel a szolgáltatási szerződés, igazolnia kell a tulajdoni jogviszonyt 30 napnál nem régebbi tulajdoni lap másolatával. Továbbá, szükséges a szerződésben szereplő személytől egy meghatalmazás, hogy eljárhat a nevében.
Tulajdonos változás
A felhasználó személyében bekövetkezett változás esetén A felhasználó személyében beállt változást a régi és új felhasználó együttesen köteles a változástól számított 15 napon belül a szolgáltatónak bejelenteni. Felhívjuk a figyelmet, hogy a bejelentés elmulasztása esetén a régi és az új tulajdonos a fennálló tartozás megfizetéséért, valamint az abból eredő károkért egyetemlegesen felel!
ha az új felhasználó gazdálkodó szervezet: (Új fogyasztói bejelentő lap Közület)
ha az új felhasználó területi, helyi államigazgatási és önkormányzati közigazgatási szerv:
Közületi szerződésről, lakossági szerződésre váltás esetén: (Használóváltozás bejelentőlap)
Közületi szerződés lezárása : Hivatalos dokumentummal (helyiség bérleti szerződés felmondásának másolata, adásvételi szerződés másolata, jegyzői igazolás a telephely / vállalkozás megszűnéséről, végzés adószám felfüggesztéséről/átalakulásról) szíveskedjen igazolni, mivel annak hiányában sajnos nem tudjuk elfogadni bejelentését és nem tudjuk lezárni a számlázást!
Nyomtatványainkat a település kiválasztását követően tekinthetik meg.
Szüneteltetési kérelmet csak lakatlan ingatlan esetében igényelhetnek ügyfeleink.
A hulladékgazdálkodási közszolgáltatási résztevékenység keretében végzett szolgáltatás szüneteltetése:
A hulladékgazdálkodási közszolgáltatási résztevékenység keretében végzett szolgáltatás igénybevétele egyhuzamban legalább 60 napra, de legfeljebb 1 év időtartamra, évközi kérelem esetén a tárgyév december 31. napjáig szüneteltethető
d) azon az ingatlanon, amelynek használója azt legalább 60 napot meghaladó időtartamban, megszakítás nélkül nem lakja, nem használja, egyéb módon nem hasznosítja és az ingatlanban más részére sem lakhatást, sem egyéb hasznosítási lehetőséget nem biztosít és emiatt ott hulladék nem keletkezik;
e) abban az esetben, ha az ingatlant egyedül használó természetes személy önmaga ellátására képtelen, és nappali ellátásáról igazolható módon más helyen gondoskodnak; valamint
f) az ÁSZF 4.3.2.3 pont szerinti feltételekkel továbbá abban az esetben, ha az ingatlan használója elhunyt.
Szünetelés a szünetelés kívánt kezdő időpontja előtt legalább 30 nappal megelőzően kezdeményezhető. A szüneteltetés meghosszabbítására vonatkozó igény a meghosszabbított szünetelés kívánt kezdő időpontja előtt legalább 30 nappal megelőzően – a szüneteltetésre vonatkozó igény bejelentésének szabályai szerint – újra kezdeményezhető. Kezdeményezés hiányában a szolgáltatás, a szüneteltetés előtti feltételekkel újraindul.
Az Ügyfél a hulladékgazdálkodási közszolgáltatási résztevékenység keretében végzett szolgáltatás igénybevételének szüneteltetésére vonatkozó igényét a Területi Szolgáltatónál rendszeresített formanyomtatvány kitöltésével köteles bejelenteni. A formanyomtatványon az Ügyfél köteles a szüneteltetés kívánt időtartamát megjelölni, valamint annak indokát hitelt érdemlő módon, a Területi Mellékletben meghatározott nyilatkozattal, dokumentummal alátámasztani, igazolni.
Szüneteltetés egy számlázási ciklusban egyszer kérhető. A szüneteltetés időtartama alatt a hulladékgazdálkodási közszolgáltatási résztevékenység részeként biztosított szolgáltatások egyike sem vehető igénybe (pl. lomtalanítás, Zöldhulladék szállítás, elkülönített hulladék szállítás, komposztáló igénylése).
Az Ügyfél köteles az ingatlan használaton kívüliségét a szüneteltetési időszak lejártát követő 30 napon belül az ingatlanon elhelyezett víz vagy villamos energia közmű tekintetében kiadott, nulla fogyasztást mutató számla vagy az adott szolgáltató által kiállított, nulla fogyasztást igazoló más dokumentum bemutatásával igazolni a Területi Szolgáltató felé.
Nyomtatványainkat a település kiválasztását követően tekinthetik meg.
A szolgáltatási díjakat a MOHU negyedévente utólag küldi ki, postai úton. egyéb fizetőségi lehetőségről az alábbi elérhetőségen tájékozódhat:
A 2012. évi CLXXXV. hulladék törvény alapján felhatalmazott Koncesszori Társaság jelenleg hatályos Általános Szerződési Feltételeiben (továbbiakban: ÁSZF) foglaltak alapján a gyűjtőedény űrmértékének kiválasztására az alábbi feltételek szerint van lehetőség.
2.1.2 Vegyes Gyűjtőedényre vonatkozó szabályok (15.oldal)
2.1.2.1 A Vegyes Gyűjtőedényt az Ingatlanhasználó saját költségén köteles biztosítani azzal, hogy a Hulladékgazdálkodási közszolgáltatási résztevékenység körébe tartozó hulladékra vonatkozó szolgáltatásban kizárólag olyan Gyűjtőedénnyel vehet részt, amely megfelel a vonatkozó MSZ EN 840 számú szabványnak, a Területi Szolgáltató gyűjtéshez rendszeresített gyűjtőjárművével begyűjthető, valamint a Vegyes Gyűjtőedény űrmértéke:
(a) természetes személy Ingatlanhasználó esetén 80 liter vagy nagyobb;
(b) az adott lakóingatlant egyedül használó természetes személy Ingatlanhasználó esetén 60 liter vagy nagyobb.
2.1.2.2 A fenti 2.1.2.1 (b) pontban foglaltak alkalmazásának feltétele, hogy az Ingatlanhasználó annak tényét, hogy a lakóingatlant egyedül használja, a járási hivatal által kiadott igazolás útján bizonyítsa. Amennyiben a járási hivatal a lakóingatlan egyedül történő használatát nem igazolja, de a tényleges állapot ennek felel meg, akkor a települési önkormányzat jegyzője jogosult ennek igazolására, a jegyző által szükségesnek tartott bizonyítást követően.
A 60L gyűjtőedényt az igazolás beérkezéséig nem áll módunkban elfogadni.
A szolgálatás módosítása esetén az ingatlan használó kötelezettsége a kisebb vagy nagyobb hulladékgyűjtő edényt beszerezni.
Az érvényességi matrica nem kerül kiküldésre. Kollégáink digitálisan fogják ellenőrizni ügyfeleinket.
A módosítást az edényzetváltozás bejelentőlapon szükséges bejelenteni, csatolva az új edényzetre vonatkozó pénztári bizonylat másolatát.
A szolgáltatásra történő bejelentkezéskor szükséges jelezni az ingatlan státuszát, az üdülős időszak április 1-től szeptember 30.-ig terjedő időszakot jelenti. A téli időszakban (októbertől-márciusig) a szolgáltatás automatikusan szünetel. Hulladékszállítás és számlázás ez időszak alatt nem történik.
Szállítási napon reggel 6 órára kell kikészíteni a hulladékot (legyen az zöld, szelektív vagy kommunális hulladék).
A lakóingatlan előtti közút mellé, jól látható és megközelíthető helyre, úgy hogy az se a gyalogos, se a járműforgalmat ne akadályozza. Amennyiben az ingatlan nem megközelíthető, úgy a Közszolgáltatóval előre egyeztettet módon szükséges kihelyezni.
Természetes személyek fűtéséből és tüzeléséből származó hamu és salak elszállítását cégünk akkor tudja vállalni, amennyiben az kis mennyiségben, kihűlt állapotban és bezsákolva kerül a kommunális gyűjtőedényben elhelyezésre, melynek egységes szabályait a MOHU MOL Hulladékgazdálkodási Zártkörűen Működő Részvénytársaság honlapján elhelyezett központi kommunikáció tartalmazza.
Társaságunk nem biztosít hulladékgyűjtő edényzetet, az ingatlanhasználónak szükséges megvásárolnia bármely kereskedelmi egységben vagy gazdaboltban.
Szelektív hulladék gyűjtő edényzet megvásárlására is egyénileg van lehetőség. A MOHU MOL Zrt. tervezi, hogy 2025 évvégéig biztosítja a szelektív hulladék gyűjtő edények átadását a Területi Szolgálatón keresztül.
https://mohu.hu/hu/egymillio-uj-szelektiv-kukat-oszt-ki-a-mohu-2025-vegeig
Tájékoztatás - szabványos és nem szabványos gyűjtőedények
A hulladékról szóló 2012. évi CLXXXV. törvény (továbbiakban: Ht.) 2. § (1) bekezdés 18. pontjában megfogalmazza a gyűjtőedény fogalmát:
„Gyűjtőedény: szabványos mérettel rendelkező hulladékgyűjtő edényzet, hulladékgyűjtő zsák, valamint az elkülönített hulladékgyűjtés céljából üzemeltetett eszköz, berendezés.”
A hulladékgyűjtő edényekre vonatkozó jelenleg hatályos szabvány a következő:
MSZ EN 840-1:2013
A fenti szabvány már több éve hatályos, azonban ennek ellenére tapasztalható, hogy egyes üzletek az érvényes szabványnak egyáltalán nem megfelelő, láthatólag gyenge minőségű, a szabványedényhez képest olcsó edényeket forgalmaznak.
Felhívjuk a figyelmet, hogy a nem szabványos hulladékgyűjtő edény, a hulladékgyűjtő járműbe történő gépi ürítésre nem alkalmas. Ezek ürítése munka- és balesetvédelmi okokból sem biztonságos.
Amennyiben Ön nem az MSZ EN 840-1:2013 szabványnak megfelelő edényzetet használ, úgy az edényben, a szabványtól eltérés miatt keletkező esetleges sérülésért Társaságunk felelősséget nem vállal, azaz kárt nem térít!
Az alábbiakban felsorolásra kerülnek a szabványos és nem szabványos gyűjtőedények lényeges tulajdonságai. Kérjük, hogy edényzet vásárlásnál szíveskedjen ezeket figyelembe venni! A szabvány száma az edényen fel van tüntetve!
Szabványos gyűjtőedény: (lásd 1. kép)
Nem szabványos gyűjtőedény: (lásd 2. kép)
Kommunális hulladék gyűjtésére alkalmas többlethulladék gyűjtőzsákot csak szerződött ügyfeleink vagy meghatalmazottjuk igényelhet személyesen ügyfélszolgálati irodánkban ügyfélfogadási időben.
A megvásárolt hulladékgyűjtő zsák díját a MOHU MOL Hulladékgazdálkodási Zrt. által kibocsátott következő negyedéves számla tartalmazza.
Zöld-, és szelektív hulladék gyűjtőzsákot zsákértékesítő partnereinknél szerezhetnek be.
Zsákértékesítők elérhetősége:https://ugyfelszolgalat-vertikalgroup.hu/images/dokumentumok/altalanostajekoztatok/hulladektipusok/hulladekgyujto-zsakok---.pdf
https://ugyfelszolgalat-vertikalgroup.hu/hulladek-tipusok Az alábbi linken tekinthető meg, hogy a kommunális, szelektív és zöldhulladék gyűjtés során milyen hulladék helyezhető ki.
A lomtalanítást évente ingatlanonként térítésmentesen EGY alkalommal (2m3 mennyiségben) házhoz menő rendszerben végzi, mely az +36-28/561-200 (4. menüpont) telefonszámon (ügyfélfogadási időben) igényelhető.
FONTOS! A lomtalanítás NEM konténerben történik, ezért kérjük, amennyiben lomtalanítani szeretne, úgy telefonon a Lomtalanítás menüpontot válassza!
A lomtalanítás alkalmával a háztartásban feleslegessé vált használati tárgyakat, eszközöket, bútorokat szállítjuk el!
Lomhulladék: az az eseti jelleggel keletkező, nagyméretű darabos háztartási hulladék, mely mérete miatt nem fér a közszolgáltatáshoz rendszeresített hulladékgyűjtő edénybe (kukába). (pl.: berendezési tárgyak, bútorok, textíliák stb.
Nem tartoznak a lomtalanítás körébe, így nem kerülnek elszállításra:
zöldhulladék: gally, salak, trágya, szalma, egyéb növényi és állati hulladék
építési hulladék, egyéb ipari hulladék;
veszélyes elektromos, elektronikai készülékek (pl. TV-készülék, hűtőgép…);
gumiabroncsok, autó – és gépalkatrészek
fémhulladék
üveghulladék
veszélyes hulladékok, (pl.: gumiabroncs, akkumulátor, festékes dobozok, kátrány származékok, használt sütőolaj, zsiradék, gépjárműolaj);
állati tetem, fertőző és undort keltő anyag
heti hulladékszállítás körébe tartozó háztartási, valamint gazdálkodói tevékenységből származó hulladék.
A kihelyezett lom elszállítása az előre egyeztetett napon történik, mely a megadott napon reggel 6 óráig az ingatlan utcafronti részére helyezhető ki! Kérjük, hogy a nagydarabos lom (pl. bútor) kivételével a kisebb méretű anyagok a hatékonyabb elszállítás és szétszóródás megakadályozása érdekében bezsákolva, kötegelve kerüljenek kihelyezésre. A lomhulladékot minden esetben úgy kell elhelyezni, hogy az a jármű- és a gyalogos forgalmat ne akadályozza, a zöldterületeket és a növényzetet ne károsítsa, továbbá ne járjon baleset vagy károkozás veszélyének előidézésével.
Lomtalanításhoz időpont egyeztetésre ügyfélszolgálati elérhetőségeinken van lehetőség!
Igénylés menete:
1. lépés: Önnek csak annyit kell tennie, hogy felhívja Társaságunk ügyfélszolgálatát az +36-28/561-200 (4. menüpont) telefonszámon (ügyfélfogadási időben).
2. lépés: Munkatársunk azonosítja Önt, mint Társaságunk szerződéssel rendelkező ügyfelét, majd közösen egyeztetik a lomtalanítás napját és részleteit (lakcím, elérhetőség, kihelyezhető mennyiség stb.)
3. lépés: Az egyeztetett napon reggel 6:00 óráig ki kell helyeznie az ingatlana elé a lom hulladékot.
4. lépés: Társaságunk gépjárműve elszállítja a kihelyezett lom hulladékot.
FONTOS: A házhoz menő lomtalanítást kizárólag szerződéssel rendelkező lakossági ügyfeleink vehetik igénybe!
Társaságunk a szabvány szerinti (MSZ EN 840) hulladékgyűjtő edények esetében vállal garanciát, a gyártási évtől számított 5 évig. A gyártás évét a gyártó az edény falába vagy tetejébe nyomja.
Ha 5 éven belül - bizonyíthatóan a cégünk hibájából - törik vagy rongálódik meg az edény, akkor azt megjavítjuk, vagy amennyiben ez már nem lehetséges, csere gyűjtőedényt biztosítunk.
A kérelmének elbírálása érdekében a következő adatokat megadni szíveskedjen:
Közszolgáltatási díjfizető adatai: ügyfél név, felhasználási hely címe, Vevőkód/személyes adatok (családi és utónév, születési név, születési hely és idő, anyja születési családi és utóneve)
Telefonos elérhetőség
A gyártó által a hulladékgyűjtő edényen feltüntetett gyártási időpont. A gyártási idő jelzése a hulladékgyűjtő edényen a gyártó által feltüntetésre került. A jelzés az edény peremén, fedelén kívül vagy belül, egyes edényeken az edény hátoldalán található.
A hulladékgyűjtő edény mérete (liter).
Amennyiben fellelhető, hulladékgyűjtő edény szabvány száma (MSZ....EN...), melyet a gyártó helyezett el a gyűjtőedényen.
Külön fotó a teljes egészében látható hulladékgyűjtő edényről és külön fotó a hulladékgyűjtő edényen keletkezett sérülésről.
A sérülés oka, körülményei.
A sérülés időpontja.
Egyéb, az ügy szempontjából releváns körülmények leírása.
Amennyiben megállapításra kerül, hogy a törés az edény elöregedése, azaz természetes elhasználódása miatt következhetett be, úgy az ingatlanhasználónak kell új edényt vásárolnia, ide nem értve azt az esetett amikor a garancia időtartama alatt következik be az edény törése.
Cégünk kommunális hulladék közszolgáltatási feladatokat végez a lakosság és vállalkozások számára. Társaságunk hulladékgyűjtési szolgáltatás keretében a kommunális hulladék szállítását, hulladékgyűjtő szigetes és házhoz menő szelektív hulladékgyűjtését, lomtalanítást, és zöld hulladékok szelektív begyűjtését, valamint hulladékudvarok üzemeltetését végzi.
A települések közterületeinek tisztántartásával, és az ott keletkező hulladékokkal kapcsolatosan Társaságunk nem kompetens.
Az adott települések közterületeinek köztisztasági feladataival kapcsolatban a helyi önkormányzat illetékes.